roulette

کسب رتبه تک‌رقمی بین‌المللی ایمنی پرواز در هواپیمایی آسمان

کسب رتبه تک‌رقمی بین‌المللی ایمنی پرواز در هواپیمایی آسمان

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان این‌که ایمنی پیاده‌سازی شده در «آسمان» براساس پارت ۱۴۵ اتحادیه اروپا است، افزود: این تعهدی است که ما برای خود قائلیم و هیچ‌کس در جمهوری اسلامی ایران ما را مجبور به پرداخت چنین هزینه سنگینی برای دستیابی به این سطح از استانداردهای بین‌المللی نکرده است. عصرایران مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با اعلام این‌که هواپیمایی آسمان ۹۹۴ ممیزی از هزار ممیزی AOSA (ممیزی موضوعه یاتا) را با موفقیت پشت سر گذاشته است، گفت: شش اشکال گرفته شده نیز مربوط به ساختار سازمانی، مدیریت پرواز، تماس با کارخانه سازنده هواپیما، مسائل تعمیر و نگهداری و… بوده که برای سه مورد از آن‌ها در حال تهیه مصوبه هستیم، اما هیچ‌کدام در ارتباط با مسائل ایمنی پرواز نبوده است.

به گزارش گروه اقتصادی عصرایران، کامبیز بابایی نعمتی امروز در یک نشست خبری با بیان این‌که شرکت‌های معدودی در دنیا هستند که ایرادات وارده به آن‌ها تک‌رقمی باشد، از پیش‌خرید ۱۴ هواپیمای جدید خبر داد و گفت: نیمی از این تعداد طی مرحله نخست و نیمی دیگر در مرحله دوم با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به ناوگان هوایی افزوده خواهد شد.

وی افزود: پس از این نوسازی هواپیماهای فوکر ما به پایگاه‌های فرعی منتقل خواهند شد و هواپیماهای جدید ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفره جایگزین آن‌ها در خطوط هوایی خواهند شد.

بابایی با اشاره به ایجاد شغل برای ۱۰۰۰ نفر با راه‌اندازی ساختمان شیراز هواپیمایی آسمان، ادامه داد: در پی ایجاد یک سالن اختصاصی برای پروازهای «آسمان» در شیراز هستیم.

وی همچنین گفت: ما براساس برخورداری از مجوز ایرتاکسی درصددیم تا از هواپیماهای دارای قابلیت پرواز کوتاه مانند ATR برای مسیرهای کوتاه استفاده کنیم که نمونه آن پرواز ۲۰ دقیقه‌ای تا فرودگاه کلاله در استان گلستان است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان این‌که ارتقای فرودگاه‌های بزرگ براساس استانداردهای بین‌المللی بر ایجاد فرودگاه‌های کوچک اولویت دارد، افزود: نیاز ما به ناوگان پهن‌پیکر پیشرفته برای پوشش مسیرهای جدیدی است که هدف‌گذاری شده، مانند استکهلم و پاریس از تهران و لندن از شیراز و نیز آسیای دور.

وی با بیان این‌که ایرباس‌۳۴۰ سابقه ۱۷ ساعت پرواز آزمایشی مستقیم بدون سرنشین از داشته است، ادامه داد: ما با مسافر و حداکثر سوخت در یک پرواز ۱۸ ساعته مستقیم به کاراکاس در نهایت ایمنی ممکن این رکورد را شکستیم و در پی ثبت آن در گینس هستیم.

بابایی با بیان این‌که از ۴۰ هزار شرکت‌ هواپیمایی جهان تنها ۲۰۰ شرکت در رده‌بندی یاتا قرار دارند و رتبه آسمان و دو شرکت دیگر ایرانی (ایران‌ایر و ماهان) در این رده‌بندی، حدود ۱۰۰ است، گفت: این در حالی است که ایرلاین‌های منطقه ما که با مشکلات تحریم نیز مواجه نیستند، رتبه‌هایی در همین حدود دارند.

وی با بیان این‌که ایمنی پیاده‌سازی شده در «آسمان» براساس پارت ۱۴۵ اتحادیه اروپا است، افزود: این تعهدی است که ما برای خود قائلیم و هیچ‌کس در جمهوری اسلامی ایران ما را مجبور به پرداخت چنین هزینه سنگینی برای دستیابی به این سطح از استانداردهای بین‌المللی نکرده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان این‌که ۷۰ درصد مناطق محروم زیر پوشش پروازهای آسمان هستند، ادامه داد: اولین پرواز اروپایی آسمان تا دو هفته دیگر انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که هواپیمایی آسمان امسال بین سهامداران خود سود تقسیم خواهد کرد، گفت: ما برای درآمدزایی علاوه بر فروش صندلی، کار چک هواپیماهای دیگر شرکت‌ها را در آشیانه‌های خود انجام می‌دهیم و پروازهای VIP هم داریم.

بابایی با بیان این‌که هر هفته صندلی‌ها و کابین یکی از هواپیماهای ما توسط یک شرکت بلژیکی نوسازی می‌شود، افزود: علاوه بر این در پی آنیم تا تأخیرها را به حداقل برسانیم و کیفیت پذیرایی و خدمات را افزایش دهیم.



هواپیمایی آسمان،بابایی نعمتی،AOSA

ارسال نظر