roulette

فلفل دلمه‌ای، حفاظی رنگی در مقابل رادیکال های آزاد

فلفل دلمه‌ای، حفاظی رنگی در مقابل رادیکال های آزاد

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

فلفل قرمز یکی از اندک غذاهایی است که حاوی لیکوپن می‌باشند. لیکوپن کاروتنوئیدی است که مصرف آن رابطه‌ای عکس با سرطانهایی نظیر، سرطان پروستات،‌مثانه و پانکراس دارد. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که از غذاهایی با لیکوپن کمتر استفاده می‌نمایند بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان می‌باشند. آیا مایلید که زندگی سالمی داشته باشید؟ رنگهای شفاف فلفل دلمه‌ای صرف نظر از سبز، زرد و یا قرمز بودن آن منبعی غنی از بهترین مواد مغزی می‌باشد. فلفل دلمه‌ای منبعی غنی از ویتامن آ و ویتامین ث می‌باشد که هر دوی آنها آنتی اکسیدانهایی قوی می‌باشند. هر دو این آنتی اکسیدانها بر روی رادیکالهای آزاد تاثیر می‌گذارند ( رادیکالهای آزاد اثر تخریبی بر روی سلولها دارند). رادیکالهای آزاد بازیگران اصلی در جمع کردن کلسترول در رگها می‌باشند که باعث گرفتگی رگها و بیماریهای قلبی، تخریب عصب و رگها در (بیماران دیابتی، کسانی که آب‌مروارید دارند و افرادی که دارای درد مفاصل، آرتروز و همچنین آسم می‌باشند) می‌شوند.

فلفل دلمه‌ای با تشکیل این دو ماده می‌تواند بر روی رادیکالهای آزاد تاثیر بگذارد و باعث کاهش ریسک ابتلاء به این بیماریها شود.

کاهش ابتلاء به بیماری قلبی ـ عروقی

فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین ب۶ و فولیک اسید می‌باشد که در گرفتگی رگها و بیماری قلبی در افراد دیابتی تاثیر می‌گذارد. هر دوی این ویتامینها که از خانواده ویتامینهای ب می‌باشند باعث کاهش هموسستئین می‌شوند. (‌ماده‌ای که در فرایند بیوشیمی بکار می‌رود) هموسستئین بالا باعث تخریب رگهای خونی می‌شوند و باعث افزایش حمله قلبی و سکته می‌گردد. با تهیه ویتامینهایی که هموسستئین را به مولکولهای مورد نیاز تبدیل می‌کنند فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند کلسترول را که عامل دیگری برای ابتلاء به حمله قلبی و سکته می‌باشد، کاهش می‌دهد.

تقویت سلامتی

فلفل قرمز یکی از اندک غذاهایی است که حاوی لیکوپن می‌باشند. لیکوپن کاروتنوئیدی است که مصرف آن رابطه‌ای عکس با سرطانهایی نظیر، سرطان پروستات،‌مثانه و پانکراس دارد. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که از غذاهایی با لیکوپن کمتر استفاده می‌نمایند بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان می‌باشند.

افرادی که نگران مبتلاء شدن به سرطان روده می‌باشند، فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند در کاهش عوامل مبتلاء شدن به سرطان روده کمک نماید.

سلامت ششها

اگر شخصی هستید که سیگار می‌کشید و یا یکی از نزدیکان شما سیگار می‌کشد می‌توانید از موادی که حاوی ویتامین آ به مقدار فراوان می‌باشد، موادی مانند فلفل دلمه‌ای، استفاده نمایید.

سلامت بینایی

فلفل دلمه‌ای، می‌تواند در مقابل بیماری آب مروارید،‌از چشمها محافظت نماید که تحقیقات نشان داده‌اند این عملکرد ممکن است بدلیل وجود ویتامین ث و بتاکاروتن موجود در فلفل دلمه‌ای باشد.

چگونه فلفل دلمه‌ای را انتخاب کنیم و چگونه آنها را نگهداری نماییم.

فلفل‌هایی را انتخاب کنید که رنگ پررنگی داشته باشد،‌ سفت باشد و هیچ زدگی، ضربه و یا کبود شدگی نداشته باشند. ساقه آنها باید سبز و تازه باشد. فلفل دلمه‌ها باید نسبت به سایزشان سنگین تر باشند. فلفل دلمه‌ای را باید نشسته در یخچال نگهداری نمایید و در آن صورت برای یک هفته می‌توان آن را نگهداری نمود.

فلفل دلمه‌ای،رادیکال های آزاد

ارسال نظر