roulette

کشف دورترین کهکشان جهان/ عکس

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ظهور به نقل از جام، کهکشان MACS0647-JD که در فاصله ۱۳/۳ میلیارد سال نوری از زمین قرار گرفته و از کهکشان راه شیری کوچک تر است دورترین کهکشان هستی نسبت به ما شناخته شده است.

dewefwef lkpokpo

دانشمندان سن فعلی جهان را ۱۳/۷۵ میلیارد سال تخمین زده اند و اعلام کردند: تمامی چیزی که ما اکنون از روی زمین می بینیم مربوط به زمانی است که دنیا تنها ۴۲۰ میلیون ساله بوده است.

این کشف یکی از جدیدترین یافته های برنامه ای است که با استفاده از رخدادهای طبیعی و ابزارهای پیشرفته مانند لنزهای زوم ویژه تلاش می کند تا کهکشان های دور دست جهان آغازین را آشکار سازد و از خوشه های کهکشانی عظیم و بزرگ به عنوان تلسکوپ های کیهانی استفاده کرده تا بر روی کهکشان های دوردست زوم کنند؛ زیرا گرانش خوشه ها نور کهکشان های دوردست را تقویت کرده و موجب می شود تا تصاویر آن ها هفت هشت یا دو برابر روشن تر و بهتر از واقعیت رصد شود.

ستاره شناسان معتقدند این کهکشان حتما در ابتدای پیدایش خود بسیار از اندازه اکنونش بزرگتر بوده است به طوری که در حال حاضر و طبق تحقیقات انجام شده کهکشان MACS0647-JD حدود ۶۰۰ سال نوری در فضا مکان اشغال کرده و احتمالا در سنین پایین تر اندازه آن ۲ هزار سال نوری بوده است.

کهکشان راه شیری که ما در آن زندگی می کنیم ۱۵۰ هزار سال نوری مساحت دارد و تلسکوپ های فضایی این فرضیه که ممکن است این کهکشان یکی از بلوک های تشکیل دهنده کهکشان بزرگتری باشد را بسیار پر رنگ کرده اند.

دانشمندان می گویند: ممکن است ۱۳ میلیارد سال دیگر که موفق به مشاهده این قسمت شدیم صدها و یا هزاران بخش به هم پیوسته را ببنیم که یک کهکشان کامل و بزرگ را تشکیل می دهند.

۱۱۶